.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشكيل انجمن حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان در مازندران

رئيس سازمان بازرگاني مازندران گفت: انجمن حمايت از حقوق مصرف كنندگان در استان تشكيل مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس، به دنبال تأسيس انجمن حمايت از حقوق مصرف كنندگان در شهرستان ساري بر آن شديم تا با متولي نخست بازرگاني استان گفت‌وگو كنيم.

* فارس: درباره انجمن حمايت از حقوق مصرف كننده و تشكيل آن در شهرستان ساري توضيح دهيد؟
وفايي‌نژاد: انجمن حمايت از حقوق مصرف‌كننده بر اساس فصل سوم قانون حمايت از حقوق مصرف كنندگان مصوب 15مهرماه 88 مجلس شواري اسلامي و در راستاي اجرايي كردن اصل 44 و بالابردن ميزان مشاركت مردم، در سراسر شهرستان‌هاي كشور تشكيل مي‌شود.
وي ادامه داد: در قدم اول در مازندران سعي داريم در آينده نزديك اين انجمن را ابتدا در شهرستان ساري و سپس در تمامي شهرستان‌ها تشكيل دهيم.

* فارس: هدف از تشكيل اين انجمن چيست؟
وفايي نژاد: اين انجمن در اجراي سياست‌ها و برنامه‌هاي حمايت از حقوق مصرف كنندگان از جمله ايجاد بستر مناسب براي اجراي سياست‌ها، برنامه‌ها و مقررات مربوط به حقوق مصرف‌كنندگان، اشاعه فرهنگ رعايت حقوق مصرف كنندگان و تثبيت و تعميق آن در بين گروه‌هاي مختلف جامعه، تبيين وظايف و تكاليف عرضه‌كنندگان و پيگيري براي استيفاي حقوق مصرف‌كنندگان است.

* فارس: وظايف و اختيارات انجمن را تشريح كنيد؟
وفايي‌نژاد: آگاهي دادن به مصرف كنندگان از طريق رسانه‌هاي گروهي ارتباط جمعي، برگزاري مصاحبه و همايش، تشكيل دوره‌هاي آموزش عمومي و همكاري با دستگاه‌هاي ذي‌ربط و ارائه خدمات مورد نياز در قالب تفاهمنامه و عقد قرارداد، حمايت از مصرف كنندگان در قبال تبليغات خلاف واقع، تشكيل كمسيون‌هاي تخصصي حمايت از حقوق مصرف كنندگان است.

* فارس: انجمن از چه ارگان‌هايي تشكيل شده و وظايف آنها چگونه است؟
وفايي نژاد: اركان انجمن عبارت است از مجامع عمومي، هيئت مديره، رئيس انجمن و بازرسان ، كه به طور كامل در قانون به وظايف آنها اشاره شد.
وي ادامه داد: وظايف مجمع عمومي و مؤسس شامل اقدامات اوليه براي تأسيس انجمن فراخوان براي عضويت در انجمن از طريق رسانه‌هاي گروهي و ارتباط جمعي، برگزاري انتخابات هيئت مديره و نظارت بر آن است كه به صورت ساليانه و با حضور اعضاي انجمن تشكيل مي‌شود.

* فارس: شرايط عضويت در انجمن چيست؟
وفايي نژاد: شرايط خاصي براي عضويت در انجمن به دليل جذب مشاركت حداكثري مردم براي احقاق حقوقشان در نظر گرفته نشد و تمام افرادي كه داراي 18سال تمام و تابعيت جمهوري اسلامي ايران هستند، مي‌توانند در اين انجمن عضو شوند.

* فارس: تشكيل انجمن حمايت از حقوق مصرف كنندگان در ساري در چه مرحله‌اي است؟
وفايي نژاد: در جلسه هماهنگي كه با حضور دستگاه‌هاي اجرايي براي تشكيل اين انجمن در ساري تشكيل شد، مقرر شد از 17 تا 27 ماه جاري هر روز از ساعت 14تا 17 از شهروندان ساروي براي عضويت در اين انجمن در محل شواري اسلامي شهرستان ساري واقع در خيابان فرهنگ خيابان 15خرداد ثبت نام صورت گيرد.
وي در پايان از كليه شهروندان ساروي خواست كه براي احقاق حقوق مصرف كنندگان براي ثبت نام اقدام كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.